12. Homeless (prima parte)

 

4:40 dimineata

Am ochii uscati si imi este frig. Imi este atat frig incat nu mai am idei. Sunt deasupra unei guri de canal si astept sa se deschida metroul.

 

Ideea asta cu “1 zi homeless” s-a format de la prea mult apasat pe Skip*. Am si o imagine declansatoare pentru ea. Eram la Politehnica, mergeam catre statia lui 139. 2014, iarna, ger. Am inceput sa alerg ca sa ma mai incalzesc. In drumul meu, un om fara adapost statea pe un canal. Il ocolesc si incep sa alerg mai tare pentru ca 139 isi deschidea usile in statie. Am locul din fata liber, ma asez si ma bucur ca am ajuns la o sursa de caldura. Imi scot telefonul din buzunar, imi dau geaca jos si, in dreapta mea, prin geam, vad un om cu o geaca neagra pe el, mare cat o plapuma. Statea pe un canal din care iesea abur. Imaginea asta pe care autobuzul o lasa in urma avea sa ma conduca la o intrebare: “Oare cum ar fi ca eu, acum, sa nu am o casa la care sa ajung?”.

Sa-mi petrec o zi din viata “locuind” pe strazi – asta a fost prima idee care mi-a trecut prin cap pentru Unternship. Voiam sa vad cum e sa te ignore lumea, sa nu ai unde sa dormi, sa reprezinti o eroare dintr-un sistem, sa fii homeless.

 

27 noiembrie 2015

10:59 Trimit un mail catre Golin in care ii anunt ca am inceput experienta. Sunt la Politehnica si imi propun sa nu folosesc mijloacele de transport in comun, pentru ca, teoretic, nu am abonament de metrou sau RATB.

14:00 Ajung la Izvor, asta dupa ce m-am plimbat si prin Parcul Operei. Vreau ca pana la ora 18:00 sa surprind Bucurestiul. Ma bucur inca de vremea buna de afara.

15:10 Ma plimb prin Cismigiu. Momentan totul este normal pentru mine. Nu sesizez diferente pentru ca inca nu am ajuns la punctul in care sa vreau acasa.

18:30 Incep sa simt oboseala. Ma dor calcaiele. Am mers in jur de 20 de kilometri si stau in picioare de 7-8 ore. Sunt la Basarab, ma indrept spre Grozavesti. Aici am sa ma intalnesc cu Adrian, un prieten care o sa-mi tina de urat.

20:00 Stabilesc un traseu cu Adrian. Pana la ora 0:00 ne plimbam prin Centrul Vechi, apoi, incep sa apara intrebarile. Ce facem acum? Metroul este inchis. Suntem la Universitate si stabilim ca, pe timp de noapte, parcurile sunt cele mai sigure alegeri, pentru ca sunt pazite.

Continuarea ->

*Skip = adaugi imaginea cu tine trecand pe langa un om fara adapost in dosarul “vedeti mai tarziu”.

** Folosesc telefonul doar daca apare o situatie urgenta.

Lasă un răspuns

