17. Partea intunecata a Lunii (Google Search)

IQads ✓ Un val ✓ La radio ✓ Homeless ✓ Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch ✓ Digital detox ✓

 

Ca orice Homo faber care se respecta, mi-am zis ca e musai sa stiu sa folosesc Google Search. Da, Google Search. Ia gandeste-te putin. Sa existe o oportunitate pentru mine, iar eu sa nu aflu de ea pentru ca nu stiu sa o caut corect? Asta da motiv sa ma dau jos din pat in fiecare dimineata. La lucrurile astea ma gandeam eu in digital detox. Bine, m-am gandit si la faptul ca am avut nevoie de vreo 10 ani sa ma prind ca nu stiu sa folosesc Google corect. Asadar, dupa 10 ani, fu*%#ng 10 ani, am descoperit partea intunecata a Lunii.

Trei copii. Trei probe. Trei ponturi pentru tine. Basm.

  • Ghilimelele – Sunt ca butonul de avarie de la masina (te scapa de probleme). Daca vrei sa cauti o propozitie/expresie exacta, o scrii intre ghilimele si gata. Asta e tot. Exemplu: “Alin, unternul Golin” – google imi afiseaza doar trei rezultate in care apare aceasta propozitie. Caz rezolvat. Mergem mai departe. Yay!
  • Doua puncte de suspensie – aproape stai pe ganduri, aproape esti filosof, aproape sunt trei puncte. Aproape. Daca vrei sa cauti stiri despre Vocea Romaniei, dar vrei sa stii doar ce s-a scris in anul 2012, de exemplu, atunci folosesti aceste doua puncte de suspensie. Magic. Exemplul magic: Vocea Romaniei..2012 – Google imi afiseaza rezultatele din 2012. Pam, pam!
  • Related: – Este ca prietenul tau care iti recomanda un ist (pr-ist, it-ist, artist s.a.). Daca iti place un site si vrei sa descoperi alte site-uri asemanatoare, atunci apelezi la “related:”. Exemplu: related:boredpanda.com – imi afiseaza inca 8 site-uri asemanatoare cu cel din cautarea mea. Ma simt emancipat.

Daca vrei sa descoperi si tu tainele cautarii pe Google (nu se ofera diploma pentru asta, sorry), atunci joaca-te o ora, doua pe aici: Advanced Search.

Lasă un răspuns

