19. Aud (Nu)

Am dopuri in urechi, sunt cu o lingura intre dinti si vreau sa inteleg un sunet. Da, ai ghicit. E ziua in care nu vreau sa aud.

Ajung la Mega (cartela de metrou o luasem de ieri), ma pun la rand si imi iau zambetul de om normal. O privesc in ochi pe vanzatoare, de fapt, o fixez cu privirea si astept cuvintele magice. Gura i se misca in timp ce produsele mele sunt scanate. E momentul sa imi zic si eu cuvintele magice “Da, vreau punga!”, “Multumesc! O zi frumoasa!”. Ma asigur din partea stanga, ma asigur din partea dreapta si gata, ies din magazin. Pana acasa am de traversat 3 strazi. Pana acum, ma uitam de doua ori inainte sa traversez strada, acum, m-am uitat de cel putin 5 ori. Asa se comporta un om speriat de simturi.

Sunt in camera si ma apuc de experimentat. Recunosc ca e mai placuta ziua asta fata de cea in care nu am vorbit. Am citit undeva ca poti sa auzi cu dintii. Zis si facut. Sunt cu o lingura intre dinti si vreau sa inteleg un sunet. Vreau. Da, ramanem la „vreau”…

Ce a parut usor in prima parte a zilei s-a transformat intr-o usoara tortura. Aveam in cap acelasi zgomot de fond. Zici ca eram sub apa. Ma apuc sa deschid rafturi, sa le inchid. Ascult laptopul, televizorul. Aici simteam niste radiatii. Bag orga in priza si incep sa dau in clape. Gura deschisa, Alin. Gura deschisa. Incep sa cant. Apas clapele la intamplare din ce in ce mai rapid. Imi imaginez sunetul produs de fiecare clapa si continui cu miscari studiate. Sunt artist. Dupa ceva timp, imi imaginez suntetul de teava batuta de un vecin. Sunt un artist neinteles. Ma simt un pui de Beethoven. Pacat ca nu am inregistrat capodopera.

Experimentul se incheie cu mine in fata televizorului. Ma uit la un meci de tenis si rad. E prima data cand Sharapova chiar mi se pare simpatica.

Lasă un răspuns

