24. Furtuna de idei

Am oprit experimentul in a saptea zi. Sapte zile cu 8 ore de brainstorming. Adica, am fost conectat full-time in reteaua Wi-Fi denumita “Idei” #safacetiasaceva.

Primul meu obiectiv a fost sa generez 100 de idei intr-o singura zi. Am inceput prima zi cu 30 de idei. A fost chinuitor, pentru ca nu stiam pe ce pereti sa-mi mai arunc privirea. A doua zi, la fel. A treia zi am ajuns la 60 de idei, iar intr-a patra zi aveam sa-mi schimb obiectivul. Cumva, am realizat ca nu sunt productiv, asa ca am schimbat putin obiectivul. Cum ar fi sa generez, nu 100 de idei, ci 365? Cam pentru un an intreg…

Cu obiectivul nou in minte, am incheiat a cincea zi cu un numar record de idei: 189 – cam cat facusem in toate celelalte zile. Pe repede inainte, am generat 178 in ziua a sasea, respectiv 156 in ultima zi. Adica, 733 de idei in total. Misiune indeplinita (100 intr-o singura zi). Yay!

Obiectivul conteaza! Primul meu obiectiv a fost sa ajung la 100 de idei intr-o singura zi. Am sfarsit experimentul cu o medie de 100+ idei/zi. Ce am schimbat? Obiectivul.

Imaginatie – in primele zile am vrut sa inteleg cum ajung eu sa generez idei. Care este sistemul/modelul de gandire, ce soft am, lucruri dintr-astea. Mi-am dat seama ca intru in bucla mai devreme decat ma asteptam. Adica, trec rapid pe modul ala de gandire repetitiva. Dar dupa ziua a cincea, am inceput sa inteleg cum functioneaza imaginatia. La sfarsit de experiment pot sa spun ca nu sunt un om creativ. Sunt doar un om care apasa din cand in cand pe butonul “imaginatie” de la telecomanda.

Idei BIG! – am avut. Din 733 de idei, 10%  sunt WOW! Le-as incepe de acum. De fapt, la unele lucrez deja. Mi-am dat seama ca pot sa ajung la aceste idei atunci cand, in imaginatia mea, maresc miza: hai sa fac ceva international! Sau hai sa fac ceva pentru Google/ Facebook/ Romania.

Stii ce e frumos la astfel de experimente? Ca dupa ce inchei cu joaca asta, stii ca poti. Daca am putut acum, am sa pot mereu!

P.S: #eMusai un like aici: Can you make it?

Un gând despre &8222;24. Furtuna de idei&8221;

Lasă un răspuns

